lördag 7 februari 2009

Pysselshopping & melodifestival

Yes!
Hur töntigt det än låter så är det ändå rätt gött när melodifestivalkarusellen drar igång, eller? För vad skulle annars SverigesRadio och Television prata om? Det finns två kategorier av radioprogram (P4 pratar vi om nu) i dagsläget: De som handlar om Melodifestivalen, Sportsändningar eller nyheterna......... Men hallå! Världen består inte bara av melodifestival och sport!
Nu råkar jag både titta på melodifestivalen och lyssna /se på sportsändningar men det vore skönt att inte BARA läsa om, höra på och se samma sak om och om igen...... Ett tips till programproducenterna runt om i landet - helt gratis!

Dagens fem glädjor är:
1. En shoppingtur med bara Agnes som sällskap
2. Äntligen har jag investerat i en "tote" från Biltema! ;o)
3. LÖRDAGSGODIS! Gott- gotti-gott-gott
4. Amandas kommentar när jag sa till barnen att det var dags att städa upp efter att de hade ´lekt i vardagsrummet: "Men mamma, jag är drottningen och jag kommer aldrig att städa, förstår du det?"
5. Spöade maken i fotbollsspelet på PS2!

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Ha ha! Vilken skön kommentar!!! Ska prova den nästa gång sambon vill städa. ;-) Kul du hoppar på 5 glädjor!

Kram, Marie